Nakopni svoj biznis - 2. časť

Dnes si predstavíme ďalšie vlastnosti, ktoré sú nevyhnutné pre úspešný a prosperujúci biznis. V prvej časti rubriky Nakopni svoj biznis si sa dozvedel, prečo byť dobrým nestačí, aké dôležité je stáť nohami pevne na zemi, na čo je dobrá vášeň a spoznal si aj potrebu neustáleho vzdelávania. Tieto vlastnosti ti však nezaručujú bezpodmienečnú úspešnosť. Každý jeden typ, ktorý si osvojíš však zvyšuje tvoje predpoklady na rastúci biznis.


Buď kreatívny ale...

Vieš, všetko má svoje hranice. Kreativita je dôležitý faktor, vďaka ktorému sa vieš hravo odlíšiť od konkurencie. Tvoj biznis by mal predstavovať časť z tvojej osobnosti. Vkladaj doňho svoju hodnotu, svoje myšlienky a ideály. Každý nápad si starostlivo zapisuj. Nikdy nevieš či nápad, ktorý si dostal na ceste do práce nie je vstupnou bránou k tvojmu bohatstvu. Kreativita má však aj svoj strop. Nesnaž sa zbytočne všetko robiť po svojom s novým systémom. Niektoré overené postupy je lepšie použiť. Vieš tak ušetriť čas a hlavne energiu.

Predaj sa

15337903229568-sellpng

Na niečo tak samozrejmé sa paradoxne najčastejšie zabúda. To, že máš na sklade výrobky alebo akreditáciu na poskytovanie určitých služieb ti peniaze nezarobí. Čakať so založenými rukami pri pulte a dúfať, že niekto ti položí peniaze na stôl je strata času. Dobrý marketing a reklama je recept na úspešný biznis. Na začiatku je potrebné, aby si si vybudoval komunitu ľudí - tvojich fanúšikov, čitateľov alebo poslucháčov. Sociálne siete sú skrytým pokladom, ktoré síce používa dnes už skoro každý, ale iba veľmi malý okruh ľudí s nimi vie pracovať a využiť ich na maximum. Ľudia musia poznať tvoje meno, tvoj príbeh a tvoje zameranie. Nemôžeš predávať niečo ľuďom, ktorí ani nevedia, že existuješ. Pri reklame je však jedno dôležité pravidlo, ktoré by si nemal nikdy porušiť - nesľubuj niečo, čo nevieš dodržať.

Lojalita

15337904540976-handspng

Úprimnosť je nevyhnutná nie len v biznise, ale aj v iných oblastiach života. Všetky medziľudské vzťahy sú postavené na absolútnej lojalite a to zásadne platí aj pri vzťahu medzi tebou a tvojim zákazníkom alebo klientom. Nikto nemá rád skryté poplatky, výnimky alebo rôzne postupy, o ktorých pri predaji neinformuješ. Všetky tieto príklady ničia tvoju povesť a lojalitu. Tá sa dá len veľmi ťažko vrátiť späť.

Najskôr dávaj potom dostávaj

Toto je absolútne gro pri podnikaní. Podstatou tvojho podnikania by mala byť pridaná hodnota pre zákazníka alebo klienta. Pokiaľ je tvojim cieľom sa len nabaliť, tvoje plány onedlho stroskotajú. Dávaj bez toho, aby si niečo žiadal späť. Všetko čo robíš, rob pre druhých ľudí, pre dobrý pocit, pretože môžeš a chceš. Až keď si vytvoríš u zákazníkov dôveru a čestnosť, tvoj biznis sa začne uberať tým správnym smerom.